Media Pembelajaran Buku Tematik Berbasis Website

  • Nurfadillah Nurfadillah Teknik Informatika, Universitas Muhammadiyah Parepare
  • Andi Wafiah Teknik Informatika, Universitas Muhammadiyah Parepare
Keywords: Learning Media, Thematic Books, Website

Abstract

Thematic books are limited, and students cannot repeat learning at home, causing their' understanding of the lessons to be lacking. The aim of this research is to create learning media sourced from thematic books to make the learning process easier for students. This research uses quantitative methods based on a literature study using JavaScript, and XAMPP. The research results show that thematic books as learning media sourced from books that have been modified into website-based applications can be accessed by all students.

References

Anak Toraja. (2019, 06). Retrieved Juli 06, 2021, from Pengertian UML : Jenis- jenis Diagram UML, Simbol dan Contohnya: https://www.anaktoraja.com/2019/ 06/pengertian-uml-diagram.html

Ariska, A., & Wahyuddin, W. (2022). Penerapan Kriptografi Menggunakan Algoritma Des (Data Encryption Standard). Jurnal Sintaks Logika, 2(2), 9-19.

Ayu, A. N. S. (2023). Aplikasi Pembaca Nilai Resistor Berbasis Android. Jurnal Sintaks Logika, 3(1), 17-22.

Arsyad, A. (2020). Media Pembelajaran . Depok: PT Rajagrafindo Persada.

KBBI, 2015. Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI). [Online] Avaible at: http://kbbi.web.id/di [diakses 21 juni 2023

Ferdy, F., & Wahyuddin, W. (2024). Aplikasi Game Edukasi Mitigasi Bencana Alam (Gempa Bumi Dan Tsunami) Mengunakan Metode Waterfall Berbasis Android. Jurnal Sintaks Logika, 4(1), 1-6.

Lisa Rahma Ilahi, D. (2021). Pengembangan media pembelajaran tematik terpadu berbasisi powtoon di kelas III Sekolah Dasar. Jurnal of basic education studies, Vol. 3 No. 2.

Logika, Jurnal Sintaks. Aplikasi Media Pembelajaran Pengenalan Pancasila. no. 3, 2023.

Nila Sari, I. A. (2021, Maret). Pengembangan media pembelajaran berbasis android pada pembelajaran tematik kelas IV tema 6 subtema 1 di Sekolah Dasar. Vol.5 No. 2.

Sahara, R. (2021). Pengembangan media PAPEGA (Papan Petak Bergambar) untuk meningkatkan hasil belajar siswa pembelajaran tematik tema 6 kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal of basic education studies, Vol. 4 No. 4.

Said, Sitaman. “Peran Tekonologi Sebagai Media Pembelajaran Di Era Abad 21.” Jurnal PenKoMi : Kajian Pendidikan & Ekonomi., vol. 6, no. 2, 2023, pp. 194–202.

Sanjaya, Wina (2015). Media Komunikasi Pembelajaran, Jakarta : Kencana Prenada Media Group.

Solichin, A. (2016). Pemograman Web dengan PHP dan MySQL. Universitas Budi Luhur: Jakarta.

Wahyuddin, W., & Hasim, A. (2023). Aplikasi Ekstraksi Data Kartu Vaksin Berbasis Web Menggunakan Metode Ocr. Jurnal Sintaks Logika, 3(2), 53-57.

Wahyuddin, W., & Saputra, A. (2021). Aplikasi schedule pengerjaan proyek online dinas PU Kab. Sidrap. Jurnal Sintaks Logika, 1(2), 54-61.

Wahyuddin, W., & As, K. (2022). Pengembangan Aplikasi Risalah Tuntunan Shalat Secara Lengkap Berbasis Android. Jurnal Sintaks Logika, 2(1), 248-256.

Wahyuddin, W., & Wafiah, A. (2022). Aplikasi Pemesanan Menu Pada Warkop Shearlock Berbasis Abdroid. Jurnal Sintaks Logika, 2(3), 11-16.

Wahyuddin, W., Alam, S., & Said, I. R. (2021). E-COMMERCE BUMBU MASAKAN KELOMPOK TANI KWT (KELOMPOK WANITA TANI) SETIA DESA PAKKODI KAB. ENREKANG. Jurnal Sintaks Logika, 1(3), 209-214.

Wahyuddin, W., & Hasnawati, H. (2023). Aplikasi Media Pembelajaran Pengenalan Pancasila Menggunakan Augmented Reality. Jurnal Sintaks Logika, 3(3), 8-15.

Published
2024-06-16
Section
Articles